9001360012 |
Neurociència i aprenentatge avançat |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/7/2021 - 15/7/2021 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs pretén aprofundir en els darrers avenços en neurociència cognitiva, els quals permeten conèixer amb major detall quins factors determinen els processos d'aprenentatge i plasticitat cerebral. Aquest curs és una extensió del curs previ sobre "Neurociència i Aprenentatge". És per aquest motiu, que es treballarà tenint en compte l'acompliment dels continguts bàsics i introductoris sobre la neurociència cognitiva. S'aprofundirà en comprendre els sistemes que conformen la memòria i la importància d'un equilibri entre la salut, el benestar i els processos cognitius. Per això, durant el curs, s'estudiarà la importància de la nutrició, l'estrès, el son, l'impacte de les noves tecnologies a l'aprenentatge, entre d'altres. L'objectiu del curs és exposar algunes claus sobre la recerca en neurociència educativa per tal de millorar la pràctica pedagògica a l'aula, procurant oferir experiències d'aprenentatge basades en l'evidència científica.
|
| |
Objectius |
Identificar els principals sistemes d'aprenentatge i memòria.
Comprendre la relació entre el benestar i els processos cognitius.
Entendre els mecanismes fisiològics subjacents a l'exercici físic, l'alimentació, el son i la seva relació amb la plasticitat del cervell.
Identificar les característiques de la resposta d'estrès i la seva relació amb la cognició.
Conèixer estudis científics sobre arquitectura, tecnologia i neurociència.
Promoure el pensament crític i la importància de relacionar la pràctica pedagògica amb l'evidència científica.
|
| |
Continguts |
Fonaments de la neurociència cognitiva:
Introducció a la neurociència cognitiva.
Els sistemes de memòria i la plasticitat cerebral.
Benestar, cervell i processos cognitius:
Alimentació.
Moviment i activitat física.
Son i descans.
Estrès i cervell.
Arquitectura, tecnologies i neurociència.
Metodologia
Lectures de materials i articles científics.
Visualització de vídeos.
Activitats de reflexió.
Preguntes i respostes.
Horaris de connexió sincrònica: 15 de juliol a les 10 h.
|
| |
Avaluació |
Es tindrà en compte la implicació en la formació a través de totes les propostes del curs:
Assistència sessió virtual.
Participació.
Activitats d'aula.
|
| |
Requisits de certificació |
Les persones participants que compleixin el requisit d’haver superat el 100% d’activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls i del projecte final, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de tots els nivells educatius
|
| |
E-mail |
ga.ice@uab.cat
|
| |
|
|