Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9001360012   Neurociència i aprenentatge avançat
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2021 - 15/7/2021 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
  
  
  
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest curs pretén aprofundir en els darrers avenços en neurociència cognitiva, els quals permeten conèixer amb major detall quins factors determinen els processos d'aprenentatge i plasticitat cerebral. Aquest curs és una extensió del curs previ sobre "Neurociència i Aprenentatge". És per aquest motiu, que es treballarà tenint en compte l'acompliment dels continguts bàsics i introductoris sobre la neurociència cognitiva. S'aprofundirà en comprendre els sistemes que conformen la memòria i la importància d'un equilibri entre la salut, el benestar i els processos cognitius. Per això, durant el curs, s'estudiarà la importància de la nutrició, l'estrès, el son, l'impacte de les noves tecnologies a l'aprenentatge, entre d'altres. L'objectiu del curs és exposar algunes claus sobre la recerca en neurociència educativa per tal de millorar la pràctica pedagògica a l'aula, procurant oferir experiències d'aprenentatge basades en l'evidència científica.
  
Objectius   Identificar els principals sistemes d'aprenentatge i memòria.
Comprendre la relació entre el benestar i els processos cognitius.
Entendre els mecanismes fisiològics subjacents a l'exercici físic, l'alimentació, el son i la seva relació amb la plasticitat del cervell.
Identificar les característiques de la resposta d'estrès i la seva relació amb la cognició.
Conèixer estudis científics sobre arquitectura, tecnologia i neurociència.
Promoure el pensament crític i la importància de relacionar la pràctica pedagògica amb l'evidència científica.
  
Continguts   Fonaments de la neurociència cognitiva:
Introducció a la neurociència cognitiva.
Els sistemes de memòria i la plasticitat cerebral.
Benestar, cervell i processos cognitius:
Alimentació.
Moviment i activitat física.
Son i descans.
Estrès i cervell.
Arquitectura, tecnologies i neurociència.

Metodologia
Lectures de materials i articles científics.
Visualització de vídeos.
Activitats de reflexió.
Preguntes i respostes.

Horaris de connexió sincrònica: 15 de juliol a les 10 h.

  
Avaluació   Es tindrà en compte la implicació en la formació a través de totes les propostes del curs:

Assistència sessió virtual.
Participació.
Activitats d'aula.
  
Requisits de  certificació   Les persones participants que compleixin el requisit d’haver superat el 100% d’activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls i del projecte final, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.
  
Persones  destinatàries   Professorat de tots els nivells educatius
  
E-mail   ga.ice@uab.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent